Idei de afaceri : Crescatorie de curcani


Descriere: In ultimii ani carnea de curcan a inceput sa apara tot mai des pe mesele romanilor fiind din ce in ce mai cautata pentru mesele festive sau cele in cadrul marilor sarbatori, recunoscute de generatia tanara ca nasterea lui mos craciun sau invierea iepurasului. O crescatorie de curcani este una dintre cele mai bune afaceri de tip crescatorie din punctul de vedere al productivitatii, dar si al investitiei initiale mici.

Investitia incepe prin achizitia de curcani tineri la 4-5 saptamani, care cantaresc aproximativ 1,5-2,0 kg . Acesti curcani tineri se vand la pretul pietei undeva intre 15-20 lei bucata. Trebuie sa va orientati spre asa numita rasa BIG-albi, care sunt recunoscuti ca fiind curcani pentru carne si evident ating dimensiuni mari. Este necesara disponibilitatea unei locatii extravilane unde se va organiza crescatoria de curcani. Desi curcanul este considerata o pasare rezistenta, este absolut necesara investitia in vitamine pentru evitarea decesului in masa si evident pentru o crestere la dimensiuni maxime.
Spuneam mai sus despre productivitate, aici lucrurile devin interesante, pentru ca luand un exemplu de 100 de bucati achizionate la o medie de 17 lei bucata, avem o investie de 1700 lei. Dupa un an masculii ating 30-35 kg, femele 20-25 kg, daca luam o proportie de 50-50%  se obtine, cu un pret de vanzare minim de 15 lei/kg/curcan viu :  24 750 lei (pt masculi) + 17 250 lei (pt femele) = 42 000 lei (total). Din care si se scad costurile pentru hrana, micile costuri de constructie adaposturi si tot ramane un profit foarte mare. Si asta calculat la doar 100 de bucati. 
Preturile de 15 lei minim/kg sunt pentru curcan viu, ceea ce inseamna ca nici nu trebuie sa va murdariti sau sa va ingrijorati pentru solutii de sacrificare sau pastrare a carnii in conformitate cu normele europene.
Resurse necesare: - disponibilitatea unei locatii extravilane unde se va amenaja crescatoria
        - costuri minore pentru amenajarea si constructia cotetelor 
      - investitia in achizitia curcanilor tineri (un mare avantaj ar fi sa achizitionati curcani masculi, asta presupune sa ii achizitionati la o anumita varsta si un cost putin ai mare, dar si profiturile vor fi mai mari.)
                    - 
Avantaje: - productivitate foarte mare
          - investitie mica
         - consum de hrana redus (din punct de vedere financiar), deci costuri suplimentare minime
          - un produs tot mai consumat
Dezavantaje: - daca exista o organizare buna si mod si loc de crestere cel putin decent, aceasta afacere nu prezinta dezavantaje
Concluzii: Acum cu venirea primaverii, aceasta afacere e ideala, mai ales ca presupune costuri minime si profituri atat de mari. Este ceva care merita incercat.

7 comentarii:

  1. o ferma cu produse bio, curcani bine crescuti am gasit : http://www.carnebuna.ro/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna... am o intrebare,dak as vrea sa fac o mini afacere de 300 sute patru sute de curcani,vreau s stiu dak se merita?

      Ștergere
  2. la ei pe site arata si ce compozitie are pieptul si pulpa de curcan

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna oameni buni si cu gust de facut mici investii.... am o intrebare ... am 3 mii de metri patarti de teren,as vrea s incep o afacere cu crescutul curcanilor ,minim 3 sute bucati,sa i cumpar de mici si sa i cresc,cat timp imi trebuie sa ajunga la greutatea cea mai buna ca sa i pot vinde ? Si dak investitia ar fi mare, trenunul dak imi ajunge ,bineinteles le fac ce trebuie ... chiar am de unde sa fac rost de o hala mobila din strainatate .... terenul este aflat pe un camp...

    RăspundețiȘtergere
  4. Se merita sa faci o afacere de 4 sute bucati sau nu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si eu in curte 100 mp. la sat, asi vrea sa incep si eu afacerea cu crescutul curcanilor, intrebarea mea este legata de constructie crescatorie pe suprafata care o am, daca este suficenta pentru 100 buc. ?
    Am inteles de la un prieten ca treb multe autorizatii si firma si multe alte!!!?
    Va rog sa ma ajutati cu un sfat dupa exprienta a voastra,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Problema e cine iti cumpara 400 / 500 de curcani angro si la ce pret

    RăspundețiȘtergere